YTAN

YTAN, oavsett vad det gäller.  Vi får ofta stå ut med massa sånt nu i vårt samhälle. Yta och det perfekta. Jag skärmar av en  hel del och fortsätter jobba som jag gör. Men jag ser och hör ändå.
Varje vecka.

Jag anser att jag inte påverkas, men visst gör man det i en viss grad, och jag kan känna igen mig när någon säger att dom kunde gå på pulverdiet några veckor. Ja. jag erkänner det. Men försöker hålla mig till mitt för jag vet det också fungerar perfekt. Vi i träningsbranschen får ofta oss ganska hårt. Att det är vi som skapar ideal och fel tänk. Njaa. Jag med mina 77 kg och fina kärlekshantag anser jag att jag ger nått annat en smal ideal,  jag försöker förmedla glädje till din kropp oavsett vilken form den är i just idag. Formen är nått vi ofta går efter, varför? Jag känner mig jättesnygg som jag är och dessutom springer jag snabbt ännu och älskar att träna och äta bra mat. Och är jag i ett annat format älskar jag mig också. De är bara att lära sig. Ändrar jag format gör jag det ofta för att jag tränar mer och tränar annorlunda. Och äter bättre, jepp magen och huden mår bättre när jag äter bra. Det är sanningen. Men oavsett är man alltid samma människa ändå? Du ökar inte i värde liksom.

Vi vet aldrig vad en människa gått igenom? Vad vet du om hon har haft 4 missfall? Eller cancer? Eller skilsmässa? Våldsamt hemma? missbruk?  Dödsfall? LIVET! Vad vet du igentligen om din nästa på gymmet?? Inget. Du vet inget. Så sluta kolla på ytan.

Jag undra när folk ska förstå att vi föds i olika format? Med olika fettceller, med olika tänk bara fina kroppar, med olika intressen, med olika människor runt om oss, med olika värderingar, med olika muskelfibrer. Väldigt olika, jag kommer aldrig att bli 50 kg och 172 lång, oavsett om jag springer nästan ihjäl mig. Vi har dock tilldelats olika uppgifter, och jag vill förmedla med mitt jobb vad vi kan göra för att sköta om kroppen. Och träningen är ett intresse. Och idag med allt stillasittande jobb måste vi röra på oss på något sätt!

Alla kan må bättre, ibland är det lång väg och många gropar. Ibland är det bara raka vägen uppåt och vi når resultat efter resultat. Men vi kommer alla att ändå vara individer med olika MÅL så släpp konstiga tankar om hur får inte denna människa resultat?? För du vet verkligen inget om människan brevid dig igentligen.

Jag såg en kvinna idag, en riktigt vacker en, vacker men kanske lite ledsen? Och jag tänkte sen att man är dum när man inte går fram och säger, vad fin du är! Kanske skulle hennes leende kommit då? Kunde vi ge mera sånt?

Jag ser också massor som ligger på alldeles för lite kalorier nu i vår, knappt tränar utan bara tar bort kilon, och detta är sällan vi yngre människor (kallar mig ung;)) eller människor som rör på sig gör. Utan ofta är det de som är lite äldre som inte fått nån rutin i vardagen med träning och kost, jag hoppas att jag inte påverkas, jag hoppas verkligen inte att era barn påverkas. Och jag hoppas verkligen att ni hittar till en ren bra kost och balans, för i längden kan man inte leva på jätte lite. Jag hoppas ni gör det för att hitta vägen för att er kropp ska må bra, inte för att det är sommar och ni vet att det fungerar några månader. Eller så gör ni det för 7:e gången i år igen, jepp jag vet att du finns där ute och tänker, detta är jag, tänk på det ta till dig det. 8:e gången kan er kropp lägga av, det har jag också sett. när kroppen inte orkar jojobanta mera. Med egna ögon.

Jag vill bara säga, att det sällan alltid är vi unga som skapar ideal, om hur och vad och när det ska se ut så och hur vi ska äta. Det är inte vi oftast. För sällan bantar mina kompisar? Konstigt va?








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar